departamento_estudios_pacifico

13:00 hrs.
Auditorio del Edificio D CUCSH Belenes
Master of Global Politics and Transpacific Studies Generation

Conferencia: El Enfoque Gubernamental chino de Ciberseguridad: Implicaciones y Desafíos Globales

Captura de pantalla 2019-11-01 a la(s) 16.18.52.png
06 de Noviembre de 2019
13:00 hrs.
Sala Fernando Pozos Ponce
Master of Global Politics and Transpacific Studies Generation

Presentación del Anuario de Migración y Remesas 2019

Captura de pantalla 2019-11-04 a la(s) 14.51.59.png
14 de Noviembre de 2019
12:00 hrs.
Sala Fernando Pozos Ponce
Dependencia que organiza:
Departamento de Estudios Internacionales, Maestría en Relaciones Internacionales de los Gobiernos y Actores Locales

Conferencia magistral de inauguración del Seminario Internacional “From Manila to Melbourne, Lima to Mombasa: Indo-Pacific Strategies in the Southern Oceans”

Poster - Australia in the Indo-Pacific Region.jpg
24 de Octubre de 2019
09:00 hrs.
Auditorio del Edificio D CUCSH Belenes

Japonés de Negocios II

Japonés de negocios 2019B.jpg
31 de Agosto de 2019
Fecha de término:
23 de Noviembre de 2019
10:00 a 14:00 hrs.
Centro de Estudios Japoneses

Marcela López Vallejo Olvera

PhD.
Nivel SNI:
Nivel I

Professor-Researcher at the Department of Pacific Studies of the University Center of Social Sciences and Humanities of the University of Guadalajara. She received her PhD in International Relations from University las Américas, Puebla.

Line of Research at Master on GP&TPS: North America

Specialty: Global Governance

Ligia Ibarra González

M.A.

Professor in the Department of International Studies of the Methodological and Economics Axis. She obtained a Master's Degree in Social Sciences with a specialty in International Relations and Pacific from the University of Guadalajara and a Bachelor's Degree in International Studies from the University of Guadalajara.

She currently coordinates the Master's Degree in Global Politics and Transparency Studies (GP&TPS).

Line of Research at Master on GP&TPS: China

Miguel Alejandro Híjar-Chiapa

M.A.

Professor-Researcher at the Department of Pacific Studies of the University Center of Social Sciences and Humanities, University of Guadalajara and Member of the Center for North American Studies. President of the Australian and New Zealand Studies Association of North America (ANZSANA). Since 2016 he has been Visiting Professor at the Edward A. Clark Center for Australian and New Zealand Studies of the University of Texas at Austin. He holds a Master of Arts in Social Sciences with specialization in International Relations and Pacific Studies from the University of Guadalajara.

Areas of interest: International Relations Theory and the Foreign and Defence Policies of the Anglosphere countries (United States, United Kingdom, Australia, Canada, and New Zealand).

Line of Research at the Master on GP&TPS: North America

Cristobal Collignon de Alba

M.A.

Professor-Researcher at the Department of Pacific Studies of the University Center of Social Sciences and Humanities of the University of Guadalajara. He is a PhD Candidate in Transpacific Relations from the University of Colima. He received his MA in International Relations with specialization in International Relations and Pacific Studies at the University of Guadalajara. He is a founding member of the Center of Japanese Studies (2016) at the Pacific Studies Department. His areas of interest are Cultural diplomacy, Creative economy, Japanese studies and Gender studies.

Line of Research at Master of GP&TPS: Japan