departamento_estudios_pacifico

Consultar horarios
CUCSH BELENES
Dependencia que organiza:
La Maestría en Global Politics and Transpacific Studies (GP&TPS)

Marcela López Vallejo Olvera

PhD
Nivel SNI:
Nivel I

Professor-Researcher at the Department of Pacific Studies of the University Center of Social Sciences and Humanities of the University of Guadalajara. She received her PhD in International Relations from University las Américas, Puebla.

Line of Research at Master on GP&TPS: North America

Specialty:

Cursos sabatinos de japonés

Cursos de verano japonés 2019 junio.jpg
01 de Mayo de 2019
Fecha de término:
31 de Mayo de 2019
Consultar horarios
CUCSH BELENES
Departamento de Estudios del Pacífico

Conferencia magistral: Renacimiento mexicano y pintores japoneses

Sin título-1.jpg
14 de Marzo de 2019
12:00 hrs
Salón de Usos Múltiples, (Edificio “C”, planta baja) CUCSH Belenes
El Centro de Estudios Japoneses

Conferencia Magistral: Gobernanza y difusión de normas internacionales: Una visión desde el Sur Global

GOBERNANZA Y DIFUSIÓN DE NORMAS INTERNACIONALES.jpg
28 de Febrero de 2019
14:00Hrs
Auditorio D, CUCSH Belenes
La Maestría en Global Politics and Transpacific Studies

Taller de cultura japonesa 6to modulo

6to Taller de Cultura JP(Cartel) 2 (1).jpg
26 de Enero de 2019
10:00 a 13:00 hrs.
Salón de Usos Múltiples, Edificio C, Planta baja, Lado Oriente

Ligia Ibarra González

M.A.

Professor in the Department of International Studies of the Methodological and Economics Axis. She obtained a Master's Degree in Social Sciences with a specialty in International Relations and Pacific from the University of Guadalajara and a Bachelor's Degree in International Studies from the University of Guadalajara.

She currently coordinates the Master's Degree in Global Politics and Transparency Studies (GP&TPS).

Line of Research at Master on GP&TPS: China

Miguel Alejandro Híjar-Chiapa

M.A.

Professor-Researcher at the Department of Pacific Studies of the University Center of Social Sciences and Humanities, University of Guadalajara and Member of the Center for North American Studies. President of the Australian and New Zealand Studies Association of North America (ANZSANA). Since 2016 he has been Visiting Professor at the Edward A. Clark Center for Australian and New Zealand Studies of the University of Texas at Austin. He holds a Master of Arts in Social Sciences with specialization in International Relations and Pacific Studies from the University of Guadalajara.

Areas of interest: International Relations Theory and the Foreign and Defence Policies of the Anglosphere countries (United States, United Kingdom, Australia, Canada, and New Zealand).

Line of Research at the Master on GP&TPS: North America

Cristobal Collignon de Alba

M.A.

Professor-Researcher at the Department of Pacific Studies of the University Center of Social Sciences and Humanities of the University of Guadalajara. He is a PhD Candidate in Transpacific Relations from the University of Colima. He received his MA in International Relations with specialization in International Relations and Pacific Studies at the University of Guadalajara. He is a founding member of the Center of Japanese Studies (2016) at the Pacific Studies Department. His areas of interest are Cultural diplomacy, Creative economy, Japanese studies and Gender studies.

Line of Research at Master of GP&TPS: Japan