Ficha Académica

Doctor Gerrard Edwin Mugford Fowler


Currículum:

Estudios realizados:

• Doctorado en  Lingüística Aplicado
Institute of Education, Universidad de Londres
•Maestría en  TESOL Teaching English for Students of Other Languages
Institute of Education, Universidad de Londres

Materias que imparte:

 

Literatura Anglófona Contemporánea
Seminario Temático II: Sociolingüística Crítica
Seminario Temático III: Inglés como Lengua Internacional
Metodología de la enseñanza del inglés

Categoría:

Profesor Docente Titular ‘C’ 
Profesor de Tiempo Completo

Publicaciones Recientes

Artículos:
2015        Aceptado: Capitulo publicado en libro: Critical sociolinguistics & commodification: Studying English as a Foreign Language in Mexico in Chamness Miller P., J. Watke, M. Mantero. ISLS Readings in Language Studies, Volume 6  St. Louis, Estados Unidos: International Society for Language Studies

2015        Capitulo publicado en libro: A Critical Examination of Foreign-Language Individuality: choices, conflicts and dilemmas Miller P., J. Watke, M. Mantero. ISLS Readings in Language Studies, Volume 5  St. Louis, Estados Unidos: International Society for Language Studies
2015        Capitulo publicado en libro: Investigating rapport in the EFL classroom: Risk-risking, supportiveness, experimentation. En  Perspectivas sobre la Investigación Cualitativa Perspectives on Qualitative Research, Guanajuato: Universidad de Guanajuato pp. 569 - 582 ISBN: 978-607-441-385-
2015        Articulo: When Students Say Far Too Much: Examining Gushing in the ELT Classroom. Con Oscar Ramírez Cuevas. En Profile, Universidad Nacional de Colombia, Volumen 13, No. 2  Páginas inclusivas: 101 - 110, ISSN : 1657-0790 (impresa); ISSN: 2256-5760 (en línea) Arbitraje: Internacional.
http://www.revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/44375

2015        Articulo: Construction of an English Language Teacher Identity:
Perceptions and Contrasts in Mexico con William Sughrua y Mario López-Gopar. En MEXTESOL Journal (Asociación Mexicana de Maestros de Inglés (Mextesol), Vol. 39, No. 2, paginas inclusivas 1 – 11, (ISSN: 1405-3470)
http://mextesol.net/journal/public/files/f78ae46fbdd40767d58becb827b87a2...
2015        Capitulo publicado en libro: Face and phatic comunión in the EFL classroom con Jorge Emanuel Cruz Serna. In El discurso en el aula. Perspectivas en contextos de enseñanza-aprendiza de lenguas extranjeras, México: Universidad de Guadalajara, pp. 53 - 79  ISBN: 978-607-742-167-2.

2015        Capitulo publicado en libro: Participative investigation: Narratives in critical research in the EFL classroom. In Simon Borg and Hugo Santiago Sanchez (eds.) International perspectives on teacher research, Palgrave Macmillan, paginas 87 - 97. ISBN 978-0230-30850-3
2014        Capitulo publicado en libro: Non-native teachers & English language teaching: Critical social choices in the Mexican context in Chamness Miller P., J. Watke, M. Mantero. ISLS Readings in Language Studies, Volume 4  St. Louis, Estados Unidos: International Society for Language Studies, pp. 179 -195.ISBN 978-0-9779114-7-9
2014        Capitulo publicado en libro: Giving Mexican EFL Users a Social Voice: The Struggle between Conformity and Individuality. In Shaping Ethnography in Multilingual and Multicultural Contexts, Canada: The Althouse Press, Paginas 225 – 249 ISBN 978-0-920354-79-7
2014        Articulo: Examining first-order localised politeness: Mexican positive impoliteness practices, Journal of Language Aggression and Conflict, Volume 2, Issue 1, Pages 99 – 126. ISSN 2213-1272
https://benjamins.com/#catalog/journals/jlac.2.1.04mug/details
2014        Capitulo publicado en libro: ¿Es un sí de verdad? La invitación social: Descifrando respuestas afirmativas. In Flores Treviño, María Eugenia; Infante Bonfiglio, José María, La (des)cortesía en el discurso, Monterrey, México-Estocolmo Suecia: UANL- EDICE
2014        Capitulo publicado en libro: Liberation or Submission? Ideology and Values in English Language Teacher Training in Mexico: In Rosa H. Yáñez Rosales, Gerardo Gutiérrez Cham y Gerrard Mugford Fowler, Discurso crítico, argumentación y poder, México: Acento Editores, pp. 167 – 192. ISBN 978-607-96562-5-6 
2014        Capitulo publicado en libro: Critical Discourse Analysis and Qualitative Data: Literature Interpretation and the English as a Foreign Language Classroom. In Moore Caroline, Collecting and interpreting Qualitative Data: Principles in Practice. México: Universidad de Guadalajara, pp. 165 - 186  ISBN: 978-607-9289-61-4
2014                       Articulo: In search of one’s own evaluation criteria: The case of Mexican higher education, Verbum et Lingua: Didáctica, Lengua y Cultura, Número 3, Paginas 36 - 48. ISSN: 2007-7319.
http://verbumetlingua.cucsh.udg.mx/articulo/in_search_of_one_s_own_evalu...


SNI Nivel I / Perfil PROMEP
Pertenece a:
División de Estudios Históricos y Humanos
Departamento de Lenguas Modernas